24 Kasım 2013 Pazar

Sosyal Araçları Etkili Kullanmak

sosyal-araclari-etkin-kullanmak

Marka ve Pazarlamada Sosyal Medyayı Etkili Kullanmak!!!

Bildiğiniz üzere şirketler, pazarlama ve marka çalışmalarını bir çok farklı alanlardan sürdürmektetir. Bunlardan biri de sosyal medya ve digital reklamcılıktır. 
Sosyal medya ve digital reklamcılıkta önemli olan kriterlerden biri şirketlerin güncel olayları ya da önemli günleri kullanarak insanları etkileyecek, birbirlerine anlatacak ve aktaracak çalışmalar yapmalarıdır. Bu çalışmalar bazen o kadar etkili olabilir ki yaratıcı bir resim ya da bir reklam filmi ile aynı zamanda çok küçük bir maliyet ile milyonlarca insana ulaşabilirsiniz. Hatta bunun yanında marka değerinizin ve insanların sizin markanıza olan güveninin artmasına katkı sağlarsınız. Bir şirket için marka önemli bir kavram olduğundan, şirketlerin herhangi bir maddi kayıp yaşamadan kişileri markasına kazandırması çok büyük bir önem arz etmektedir.
Yukarıdaki resimde gördüğünüz Pepsi'nin kendisinin hazırladığı ve sosyal medya araçlarında herhangi bir maddi kaynak sağlamadan paylaştığı bir resmi görmektesiniz. Bu resim kişiler üzerinde ilk baktığımızda farklı algılar yaratmaktadır. Sanki bu resmi yapan Pepsi değil de Coco Cola gibi bir algı yaratmaktadır.. Ancak tam tersi bu dizaynı Pepsi yapmıştır. Yayınlanma zamanını bilmiyor olsak, sanki Coco Cola'nın
Pepsi'yi koruyor, hatta Pepsi, Coco Cola ile süper bir kahraman gibi bir algı yaratmaktadır. Şimdi asıl konumuza gelelim. Reklam ve pazarlamada günceli kullanmanın önemi burada ortaya çıkıyor. 

pepsinin-ve-sosyal-medya

Pepsi'nin Sosyal Araçları Yaratıcı Kullanımı.

Bu resmin yayınlanma tarihi tüm dünyanın kutladığı Cadılar Bayramında gerçekleşmiştir. İşin can alıcı kısmı buradadır. Paylaşımın cadılar bayramında olması
yukarıda, resmin bize verdiği ilk algıları tam tersine çevirmektedir. Cadılar bayramının ana temalarından biri, insanların kostümler giymesi bir diğeri ise giydikleri bu kostümler ile birbirlerini korkutmaktır. Bu bilgi ile tekrar resme döndüğümüzde tamamen tersi bir algı karşımıza çıkıyor. Bu bilgiler ile resmi tekrar yorumlar isek, cadılar bayramında Pepsi, Coco Cola kostümünü giyerek insanları korkutmak istediğini belirtiyor. Yani Coco Cola'nın  korkutucu bir etkisi olduğunu insanlara anlatmaktadır. Aynı zamanda mizah anlayışını da kattığından, birçok paylaşım almış ve insanların birbirlerine aktararak milyonlarca insana ulaşmış ve marka değerini artırma çalışması başarı ile sonuçlanmıştır.
Sonuç olarak, şirketlerin sosyal medya ve digital reklamcığı güncel olaylarda ve önemli günlerde yaratıcı kullanımı birçok kişiyi etkileme olanağı olduğundan, uygun kullanımı ile markasına katacağı değerler hem de hiçbir maddi kayıp yaşamayacak olması her şirket için paha biçilemez bir nimet olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder