5 Mart 2015 Perşembe

Marka Türleri Nelerdir?

marka-cesitleri

Marka Çeşitleri Nelerdir

Marka türlerinden önce markanın ne olduğunu kısa ve öz tanımlamamız gerekirse, en akılda kalıcı manasıyla marka "Bir ürün veya hizmetin, diğer ürün ve hizmetlerden ayrılmasını sağlayan şekil, biçim, yazı vb ifadeler kümesidir." 
Marka türleri ise bu koşulların yaratılmasını sağlayan, belirteçleri ve tanımları ifade eden standartlardır. Günümüzde bir çok marka bu süreçlerden geçmekte ve geçmek zorunda da ve siz hala bir marka oluşturmadı iseniz daha fazla geç kalmadan temel aşamaları geçerek bu oluşumu önce şirketiniz sonra kendiniz için bitirmelisiniz. Şirketiniz her zaman adı ile anımsanmayabilir ve bu ürünlerinize ve müşteri kitlenize de yansıyabilir. Oysa ki şirketinizin ürünlerini temsil eden bir marka ismi tüm bu sorunları ortadan kaldırabilir bu nedenle markalaşmaya günden güne daha çok ihtiyaç hissedilmektedir özellikle milyonlarca markanın olduğu global ortamda.
Neyse, markanın temel önemi aktarıldıktan sonra, şimdi marka çeşitlerine kısa ve öz olarak değinirsek
marka-turleri-2

Marka 5 Çeşittir

1.Ticaret Markası
2.Hizmet Markası
3.Kişisel(Ferdi) Marka
4.Ortak Marka
5.Garanti Markası

1.Ticaret Markası

Bir şirketin üretimini ya da ticaretini yaptığı ürünleri/malları, diğer şirketlerin benzer ürünlerinden ayırt etmeye yarayan semboldür.
Ticaret markaları, birden fazla gerçek veya tüzel kişi tarafından oluşturulabilmektedir.

2.Hizmet Markası

Bir işletmenin verdiği hizmetleri, diğer işletmelerin verdiği hizmetlerden ayrılmasına yarayan semboldür.
Hizmet markaları, birden fazla gerçek veya tüzel kişi tarafından oluşturulabilmektedir.

3.Kişisel Marka

Ticaret ve hizmet markalarının aksine tek bir gerçek veya tüzel kişiye ait olan markalardır. Ancak tescilde aksi belirtilmemişse bu kapsam içerisinde birden fazla kişi tarafından da aynı marka kullanılabilmektedir.
Kişisel marka, günümüzde yeni yeni yer etmeye başlamış bir markalaşma kavramıdır. İlk başta önemsiz gibi gözükse de global pazarda artık her bir bireyin de bir marka değeri oluştuğu görülmektedir. Bu nedenle özellikle yönetici ve yönetici aday potansiyeli olan her bir bireyin belirli kişisel markalaşma çalışmaları içerisinde girmesi gerekmektedir. Nasıl ki her ürün için artık şirketler belli bir marka değeri oluşturma çabaları içerisine giriyor ise biz de aynı çaba içerisinde bulunarak kendimiz için en azından temel marka çalışmalarını yapmalıyız.

4.Ortak Marka

İster hizmet isterse de ticaret faaliyetleri üzerine bir grup şirketin ortaklaşa birleşerek, diğer şirketlerin ticaret veya hizmet faaliyetlerinden ayrılması üzerine oluşturulmuş bir işarettir.
Ortak Markanın Sahipleri
1.Bir gruba üye, 
2.Tescil için ortak hareket
3.Yenileme için ferdi başvurma
4.Teknik Yönetmelik hazırlaması gerekmektedir.
Bu marka çeşidine örnek olarak TARİŞ verilebilir.

5.Garanti Markası

Garanti markası çeşidinin tek sahibi bulunmaktadır. Ancak bununla beraber, marka sahibinin ürün ya da hizmetlerini veren ve markasını kullanan birçok alt şirket bulunmaktadır. Garanti markalarında alt tabakada olan şirketler, marka sahibinin şartlarını kabul etmekte ve standartlarına uygun hareket ederek hareket etmektedir.

6. Diğer Marka Çeşitleri

1.Uluslararası Marka
2.Tanınmış Marka
3.Koruma Markası
4.Topluluk Markaları
5.Tat, Koku, Ses vb Markaları

TEŞEKKÜRLER






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder