22 Kasım 2013 Cuma

Şirketlerde Marka ve Pazarlama Çalışması

                                                                           sirketlerde-pazarlama-stratejisi
sirketler-ve-ortak-projeleri





Pamukkale Turizm ve Yakala.co'dan Ortak Marka ve Pazarlama Çalışması.

İnternet üzerinde gezerken Pamukkale Turizm Resmi Facebook sayfasında bir gönderi ile karşılaştım ve biraz araştırdıktan sonra Yakala.co ile ortak bir kampanya yarattıklarını gördüm. Kampanya Yakala.co internet sitesi üzerinden 3 TL karşılığında kupon alma ile başlıyordu. Peki bu kupon ne işe yarıyordu. Alınan kupon karşılığında Pamukkale Turizim otobüs seferlerinden Ocak ve Nisan ayları arasında alacağınız biletlerden her kupon karşılığında bir biletten %50 indirim kazanıyorsunuz. Siz de şuan düşünüyorsunuz çok iyi bir kampanya ve bende aynı sizin gibi düşünüp 3 adet kupon satın aldım. Benim için çok karlı bir alışveriş oldu gerçekten. Ancak daha sonra şöyle bir şey kafama takıldı.Niçin böyle bir kampanya yaptılar. Şimdi bu sorunun cevabını konuşalım.

Niçin böyle bir kampanya?

İnsanlar şöyle düşünüyor? '' Çok karlı bir kampanya'' diyor ve alışverişi yapıp çıkıyorlar. Aslında bu düşünceden fazlası var diyebiliriz. Bu bir pazarlama stratejisi, bu bir
marka bilinilirliği artırma çalışması ve bu bir müşteri potansiyelini artırma projesi ile ilgili desem aklınıza neler gelir?
İlk olarak bu kampanya şirketler açısından karlı mı sorusunu sorduğumuzda, siz de az çok tahmin edebilirsiniz. Şöyle ki hiçbir şirket durup dururken %50 indirim yapmaz. Basitçe düşünürsek kendi başına yapması halinde batmaya kadar gidebilir. Ancak burada ortak bir kullanım var. İki şirkette kendi karlarını gözetmeden biraz zarar ederek, hatta iyi bir planlama ile hiç zarar etmeden bu kampanya ile geleceğine ve markasına yatırım yapmış olmaktadır.

Bu yatırımı nasıl yapmaktadır?

Şöyle ki, her şirketin müşteriye ihtiyacı vardır. Müşterilerini kazanırken bazen de kaybetmektedir. Hem bu kayıpları geri kazanmak hem de yeni müşteriler edinmek için kampanyalar ve ortak çalışmalar yapması gerekmektedir. Bu örnekte Pamukkale Turizm ve Yakala.co şirketleri ortak çalışma ile hem kendi müşterilerini bir birlerine aktarmakta hem de marka bilinilirliğini artırmaktadır.
Peki bu şirketler müşterilerini nasıl birbirlerine aktarıyor?
Sistem Yakala.co'nun kendi internet sitesinde ve sistemine uygun olarak belli bir süre zarfında kupon satması ile başlıyor. Devamında her iki şirket de kendi müşterilerine e-mail, sosyal medya araçları vb yollar ile duyuruyorlar. Pamukkale Turizm müşterileri bu karlı alışverişi gördükten sonra Yakala.co sitesine giriyor ve buradan alışveriş yapıyor. Tabi alışveriş yapmak için Yakala.co sitesine üye olmak zorunda ve bu üyelik sonrasında artık o kişi Yakala.co şirketinin müşterisi oluyor. Aynı zamanda insanın doğasında olan merak, kişiyi Yakala.co'nun diğer kampanyalarına doğru itiyor ve tabi ki de yeni alışverişler de ortaya çıkıyor. Pamukkale Turizm ise aynı yöntemler ile otobüslerini dolduruyor ve emin olun kesinlikle zarar etmiyor. Aynı zamanda insanların markalardan haberi oluyor ve her iki şirketin de ortak hareket etmesi ile marka bilinilirliği artıyor.

Her şey burada bitiyor mu?

Tabi ki hayır! Yeni müşteri kazanan her iki şirket ise tekrar kendisi ile çalışması için kişiyi teşvik ediyor. Tekrar kullanıma zorlayıcı taktikler izliyor. Bilgilerini alıyor, sosyal medya hesaplarında artış yaratıyor ve tabi ki ileriye dönük karlarını da artırıyor.

pamukkale-turizm-ve-yakala.co

Sonuç olarak, ilk baktığımızda, kendimiz için çok karlı bir alışveriş olduğunu düşünerek kampanyadan yararlanıyoruz. Belki de ''şirketler zarar ediyor'' diyoruz ama yukarıda ki noktalara dikkat ettiğimizde bizden daha çok kar ettiklerini görebilirsiniz. Yukarıdaki verilere baktığımızda Yakala.co'nun ne kadar üye müşteri kazandığını tahmin edebilirsiniz. Benim fikrimce 9000-10000 kişi aralığında üye kazanması büyük bir ihtimaldir. Aynı zaman da sektörlerde sürdürülebilirliğin de ne kadar önemli olduğunu bu ortak çalışma ile daha açık bir şekilde görmekteyiz...
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Saygılar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder