26 Kasım 2013 Salı

Reklamların Yıllar İçerisindeki Değişimi

yaratici-reklam-ve-gecmis

Geçmişten Günümüze Reklamların Pazar İçerisindeki Değişimi!

İnternet ve paylaşım ağları hayatımızın içine o kadar girdi ki atık yıllar öncesinde yapılan reklamlara ulaşabiliyor ve onları izleyebiliyoruz. Her birey yapımı yıllar öncesine dayanan bir video izlemiştir. Bu bir klip olabilir ya da bir reklam filmi olabilir. İzleyen her birey de aynı düşünceler oluşmaktadır ' Çok komik yaa' ya da ' Ne kadar amatörler' gibi cümleler hepimiz kullanmışızdır. Aslında bu amatörlük değildir. Bu videolar ya da reklamlar bize yıllar öncesindeki dünyanın gelişmişliğini ve insanların algılarının nasıl ve ne boyutta olduğunu anlatmaktadır. Şuan içinde bulunduğumuz zamanın algı ve gelişmişliğinden dolayı bu çalışmalar bizlere amatörce ve komik gelmektedir. Bununla ilgili 2 tane reklam filmi örneğini inceleyelim. Örnek de yıllar önce Anadol marka otomobil reklamı ile şimdi ki dünyamızda
Nissan marka otomobilin reklam filmlerini izleyebilirsiniz.
Şuan ki konuma gelen reklam sektörüne baktığımızda eski ile yeni arasında çok büyük farklılıklar görmekteyiz. Bu farklılıklardan en en önemlisi yaratıcılık. Özellikle şuan ki digital pazarlama ve reklam faaliyetlerinde en çok üzerinde durulan faktör yaratıcılıktır. Reklam ve digital pazarlama  sektörü yaratıcılık ile insanların reklamları sıkılmadan izlemeleri ve hatta kendi çevrelerine de paylaşmalarını sağlamaya çalışmaktadırlar. Bunu en çok da eğlendirerek ve güldürerek sağlamaktadırlar. Bir de akılda kalıcı müzikleri ve cümleleri kullanmaktadırlar.
Sonuç olarak ise, bu algılar ile markalar insanların kendilerini unutmamalarını sağlamakta ve hem görsel hem işitsel iletişim ile kendilerinde yer edinmektedirler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder