24 Mart 2015 Salı

Deneyimsel Pazarlama Örneği - Emlakçı Dokunuşu

deneyimsel-pazarlama-ornek














Deneyimsel Pazarlama Yöntemi

Deneyimsel pazarlama konusuna daha önce de bir başlık halinde bahsetmiştik. Bu sefer güzel bir örnek ve deneyimsel pazarlama yöntemi ile satış yapmanın nasıl kolay olacağına dair bir deneyimsel pazarlama örneği paylaşıyorum. Öncelikle deneyimsel pazarlamadan kısa bir bahsedelim.

Her şirket satışlarında kar elde etme amacı güdmektedir. Bu nedenle yeni müşteriler kazanmak isterken, diğer yandan da daha önce karşılaştığı müşterileri de elinde tutması gerekmektedir. Bu yüzden her şirket bu açıdan yeni yöntemler geliştirmek için ekip kurarak, danışmanlıklar alarak çalışıp durmaktadırlar.

Her müşteri şirket için bir velinimet olarak bakıldığından ve müşterilerimizi bize tekrar gelmeleri için elimizde tutmamız gerektiğinden aynı zamanda kendi çevrelerini de bize getirmelerini beklediğimizden onlara unutamayacakları ve paylaşacakları bir deneyim yaşatmamız gerekmektedir. Yeni nesil pazarlama yöntemleri burada devreye girmelidir. Bu noktada devreye girecek olan pazarlama yöntemi Deneyimsel Pazarlama olacaktır.

Deneyimsel Pazarlama Örneği

Deneyimsel pazarlama şirketler için ne derece önemli olduğunu bu örnek ile görebilmekteyiz. Bu yazıdaki deneyimsel pazarlama örneği, Hollanda'da bir emlak şirketi üzerine olacaktır. Bildiğimiz üzere emlak şirketleri ellerinde bulunan evleri kiralamak ya da satmak için müşterilerini evleri tanıtmak isterler. Bu noktada örnek verdiğimiz emlak şirketi, ev satışı gerçekleştirmek için satmayı düşündüğü ev içerisine kurduğu roller coaster dizaynı ile müşterilerine eğlenceli dakikalar yaşatarak evi tanıtmaya çalışmaktadır. Bu videoyu izleyelim isterseniz!



Videoyu izlediniz şimdi biraz bunun üstüne konuşalım. Bu yöntem ile müşteriler hem eğlenip hem de evi inceleyerek gezintinin keyfini çıkarmaktadır. İzlediğiniz videoda müşterilerin memnuniyetini yüzlerinden görebilirsiniz. Kendinizi onların yerine koyarak nasıl bir deneyim yaşadığınızı ve çevrenize de yaşadığınız bu deneyimi hevesle anlatabileceğinizi şimdiden düşüyorsunuzdur. Ne kadar eğlenceli değil mi?

Buradan yola çıkarak her ne iş yapılıyor olursa olsun deneyimsel pazarlama tüketicilere ulaşma noktasında en iyi yöntem diyebilirim. Maliyeti açısından düşündüğümüzde gözümüze çok gelebilir ancak gelecek cevapları ve getirilerini düşündüğümüzde bunun bir önemi olmamaktadır. 

Sizde kendi yaptığınız iş ile ilgili müşterilerinize deneyim yaşatabileceğiniz bir yöntem düşünüp bulabilirsiniz ve kesinlikle siz de çok eğleneceksiniz. 

Yeni deneyimsel pazarlama örnekleri karşıma çıktıkça sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.


Teşekkürler






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder