18 Ekim 2014 Cumartesi

Markanin En Yeni Tanimi

markanin-tanimi-nedir

Marka Nedir?

Marka, günden güne kendine yeni tanımlar yaratan, kullanımı açısından soyut veya somut kavram olabilen, üretilen hizmet veya malların bir kişiliği olarak gösterilen bir resim, kelime ya da logodur. Geçmişten günümüze kendini geliştirerek gelen bu kavram, tüm şirketleri zamanla etkilemiş ve tabi ki ilk olarak büyük şirketler bu akımı desteklemiştir. Günümüzde ise marka macerasına bir orta ölçekli şirket bile önem vermektedir. Bu akımın peşine düşmektedir çünkü, artık kullanılmaması bir şirketin yok olmasına ve rekabette kendine şans tanınmamasına yol açmaktadır.
Ancak, ülkemizde bu markalaşma bilinci henüz oturmamıştır. Şirketlerin ya da yöneticilerin markanın ne olduğu ya da bir şirkete neler katacağı hakkında yeterli bilgiye sahip olamamaları ülkemiz şirketlerinin markalaşma aşamasına girmelerine büyük bir engel oluşturmaktadır.
marka-nedir

Marka, hizmet veya ürününüzü temsil eden kişiliktir.

Marka bir kişiliktir. Nasıl ki biz bireyler birbirlerimizin kişiliklerinden bahsediyorsak (Bu iyi ya da kötü açıdan da olabilir), insanlar da kendi aralarında markamızın kişiliğinden bahsetmektedir. Kendi kendimize ya da bir yakınımıza bir ürünü önerirken o ürünün, kaliteli ya da o markanın güvenilir ya da ucuz olduğunun örneklerini vermişizdir. Bizim bu örnekleri vermemizin nedeni şirket değildir, şirketin stratejik olarak oluşturduğu marka kişiliğini bize anlatarak ya da yaşatarak vermesindendir. Ya da şöyle bir örnek vermek gerekirse, çalıştığımız şirketlerin kurucularından ya da genel müdürlerinden kendi aramızda mutlaka konuşuruz. Patronumuz ya genel müdürümüz için kullandığımız kelimeler, lider, güvenilir, bilgili, sosyal sorumluluk sahibi ya da yeteneksiz, kötü, işi bilmiyor demişizdir. Nasıl ki, biz çevremizdeki insanlar için ya da çevremizdeki insanlar bizler hakkında kişilik tanımlamaları yapıyorsa, toplum da markamız için bir kişilik tanımlaması yapmaktadır. Bu yüzden markamızın kişiliği önemli marka kriterleri arasındadır.

Marka, hizmet veya ürünümüzün tanıtım aracıdır.

Marka denince aklımıza ilk gelmesi gereken anahtar kelimemiz, müşterilerimize sunduğumuz hizmet ya da üründür. Bunun nedeni ise, marka kavramı ilk olarak sunduğumuz hizmet ya da ürün üzerinden oluşturulmaktadır. Sunduğumuz ürün ya da hizmet çerçevesinde, bir kişilik yaratmak ve bu kişiliği insanlara bir sözcük ya da bir logo ve ya bir cümle ile aktarmak bizim marka tanımlarımızı oluşturmaktadır. Bu tanımlar yardımıyla insanlara ulaşmak, onların zihinlerinde yer edinmek ve içlerine kadar girmek, bizim hizmet ve ya ürünümüzün tanıtımını ve birçok insana ulaşmasını sağlamaktadır.
Son olarak markanın literatür açısından tanımına bakarsak; Marka, Benzer hizmetlerin ya da ürünlerin, birbirlerinden ayırt edilebilmesi için üzerilerine işlenen harf, sayı, sözcük ve ya şekillerdir.


markanin-en-yeni-tanimi
Bitti
Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder